بیانیه انجمن روانشناسی اسلامی در مورد انتخابات نظام روانشناسی

بیانیه انجمن روانشناسی اسلامی در مورد انتخابات نظام روانشناسی کشور

نزاع و کشمکش نکنید، تا سست نشوید و قدرت و شوکت شما از میان نرود. و صبر و استقامت کنید که خداوند با استقامت کنندگان است.( سوره انفال آیه 26)

روانشناسان و مشاوران بزرگوار، صبور، متخصص و استوار ایران سربلند

این روزها تصمیمی بزرگ پیش روی ما قرار دارد. سرنوشت ما روانشناسان، مشاوران و مردم ایران به عنوان یک ملت، چنان درهم تنیده است که هر تصمیم جمعی ما، نه تنها برای چهارسال بلکه برای سالهای متمادی، زندگی تک‌تک ما و جامعه ایران عزیز را تحت تأثیر قرار خواهد داد. اینک همه ما در آستانه برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورای مرکزی و هیات بازرسی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره قرار گرفته‌ایم.

روانشناسان و مشاوران عزیز، علم روانشناسی در ایران از آغاز تا به امروز، زنده بودن و پویایی خود را مرهون تلاش های علمی و تخصصی شما بوده و در این عرصه بدون استثناء هر موفقیتی که رقم زده می‌شود، هر عزتی که حاصل می‌گردد و هر تلاشی که در عرصه‌های مختلف روانشناسی و مشاوره به ثمر می‌نشیند، محصول تلاش های ارزشمند شما است.

مشکلات اقتصادی، بحران کرونا، بحران های اجتماعی همانند طلاق و… در جامعه ایران باعث آسیب پذیری این مردم عزیز و پر تلاش شده است. برای عبور از این بحران‌های روانی، اجتماعی و آسیب های اخلاقی و معنوی نقش روانشناسان و مشاوران بیش از همیشه مهم و حیاتی است. ما روانشناسان و مشاوران ایرانی باید نشان دهیم که همه با هم  و با استفاده از علم و تخصص خود همانند معلم و راهنمایی دلسوز تلاش می کنیم تا نقش مهم خود را در سلامت روانی و معنوی و رشد سالم فردی، اجتماعی و اخلاقی جامعه ایران ایفا نماییم.

از سویی دیگر حل نشدن مشکلات صنفی و نابسامانی های موجود در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، دل و جان طیف گسترده ای از فرزندان جوان، خوش فکر، کوشا و اساتید صاحب تجربه که برای سلامت روانی و معنوی هم میهنان ‌شان هم قسم شده اند را آزرده خاطر کرده است؛ ولی منفعت طلبی های جناحی و فردی قطعا اراده و خودباوری جامعه آگاه و متخصص روانشناسی و مشاوره را سست نخواهد کرد. تقویت جایگاه روانشناسی و مشاوره در نظام حکمرانی مطلوب، نیازمند پشتیبانی و حضور درخشان شما عزیزان در میدان انتخابات است تا دست به دست هم با ناکارآمدی، اختلاف افکنی و بدبینی القاء شده از سوی عده ای فرصت طلب نسبت به جامعه روانشناسی و مشاوره مقابله کرده و به بالندگی و درخشش بیش از پیش سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به عنوان تنها سازمان صنفی این حوزه کمک نماییم.

مشارکت و حضور در انتخابات پیش رو فارغ از گرایشات به مکاتب روانشناسی و سلایق مشاوره ای، طرفداری ها و رقابت‌های انتخاباتی، به خودی خود دستاورد عظیمی به همراه دارد و آن عبارت است از تقویت جایگاه سازمان در نزد نهادهای حاکمیتی، افزایش اعتماد به نفس اعضاء سازمان و شورای مرکزی منتخب، گسترش باور توانستن و امید به آینده و افزایش قدرت اجرایی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جهت رسیدن به اهداف تشکیل این سازمان در عرصه های ملی و بین المللی در دنیای پیچیده امروز. تحقق سازمان نظام روانشناسی و مشاوره قدرتمند، نیازمند مشارکت در انتخابات و اراده اعضای این سازمان برای حل مشکلات می باشد که بتواند همراه با آزاد نمودن انرژی جوانان این مرز و بوم، بهاری نوین و تحول آفرین را در جهت حل برخی مسائل مزمن، جبران عقب ماندگیها و استفاده از ظرفیت های مغفول رقم بزند.

انجمن روانشناسی اسلامی با تاکید بر اهمیت انتخابات، ضمن دعوت از نامزدهای محترم انتخابات به رعایت انصاف، اخلاق و صداقت، از جامعه بزرگ روانشناسان و مشاوران ایران برای حضور حداکثری در انتخابات 27 مرداد ماه دعوت به عمل می آورد و به این جمله الهی معتقدیم که  خداوند سرنوشت هیچ گروهی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند( سوره رعد آیه 11).

اعضای انجمن روانشناسی اسلامی با امید و اطمینان به نصرت الهی در راستای تحقق اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی ایران در تامین سلامت روانی و معنوی مردم، همگام با همه شما همکاران عزیز، در جشن باشکوه جامعه روانشناسان و مشاوران در روز 27 مرداد شرکت خواهند کرد.

نوشتهٔ پیشین
نشست نقد کتاب پژوهشگران غرب و روانشناسی اسلامی
نوشتهٔ بعدی
پیام تبریک انجمن روانشناسی اسلامی